Články

| ZÁVODY | PRAVIDLA | TECHNIKA |


Návrh na změnu zdrojů pro pohon v kategoriích M

Níže přinášíme informaci a otázky týkající se budoucího vývoje kategorií v sekci M.
Pravděpodobně jste si všimli, že péče o současné NiMH články není snadná, v konečném důsledku životnost současných článků není uspokojující.
Nyní se jeví efektivními 2 možnosti pro změnu, LiPo a tak zvané 1,2,3 články.
Na základě dlouhých mezinárodních konzultací se na MS 2008 bude s největší pravděpodobností prezentovat následující podnět pro změnu:
1. 7 článkové třídy: Eco MonoI, Hydro I - LiPo: 2 články
2. 12 článkové třídy: Mono II, Hydro II -LiPo: 4 články
3. 20 článkové třídy: Hydro III, Mono III -LiPo: 6 články
4. F3E: LiPo: 4 články 5. FSRE: LiPo: 6 články
6. F1E : dosud není dostupné řešení
V případě 12 a 20 článkových kategorií, FSRE a F3E mohou být články řazeny paralelně nebo seriově. Problém nastává v případě 7 článkových kategorií, protože jestliže není možné paralelní zapojení, pouze velice drahé akumulátory mohou být použity.
Váhový limit min. 1000 gramů zůstává u kategorií ECO, zvažuje se zavedení limitu min. 1000 gramů rovněž pro Mono I a Hydro I.
Dále je zde myšlenka limitace kapacity. Tato limitace například na 5000mAh může být provedena několika způsoby.
1) Německá společnost působící v oblasti elektroniky v současné době vyvíjí zařízení a software pro limitaci dostupné energie pro pohon. Jako příklad, jestliže je spotřebováno 5000mAh kapacity, motor je odpojen a model tudíž zastaví. Každý by tak musel takové zařízení zakoupit.S touto alternativou pro současnou 7 článkovou kategorii budete potřebovat 2S2P ( 2x seriově + 2x paralelně řazené LiPo články) .
2) Články obdrží hmotnostní limitaci. Příklad: Baterie složená ze sedmi článků smí vážit pouze například. 300 gramů. Potom pouze drahé akumulátory, které jsou v současnosti nejlepší, mohou být použity. 2S2P akumulátor v tomto případě samozřejmě není možné použít.
3) Další možností změny od NiMH k jinému typu článků jsou tzv. A 1.2.3 články, kde v současné době existují 2 typy, jedna s kapacitou 2300 mAh (LiFe) se zatižitelností okolo 50A a verze od společnosti SONY s kapacitou 2500 mAh se zatižitelností do 35 A.
Následující rok veškeré kategorie budou nadále využívat pouze NiMH články, rovněž platí pro MS. Klub Nautikus pojede příštím rokem tři demo ( testovací) třídy:Eco exp, Mono I, Hydro I s LiPo nebo 1.2.3 články. Tyto třídy budou probíhat na standardních závodech ( jízdy budou hodnoceny), rovněž bude vyhodnoceno Mistrovství Německa. Třídy S7 a S14 budou nadále provozovány s NiMH články. Níže je přiložen seznam otázek, které prosím vyplňte, popřípadě doplňte vaše názory a připomínky.


Jméno ................................................ Země:..................

Jezdím následující kategorie

...................................................................................................................................................

Přestanu jezdit, jestliže se změní pravidla o článcích Ano Ne

Jsem pro změnu na 1.2.3 články Ano Ne

LiPo Ano Ne

Byl bych připraven nakoupit zařízení limitující energii Ano Ne

Měla by být kapacita limitována ve vztahu k hmotnosti Ano Ne

Je předešlý seznam a členění článků správné Ano Ne

Měla by být váhová limitace zavedena u všech tříd Ano Ne

Vlastní návrhy ...............................................................................................................................

Michal K.

Zdroj v NJ/AJ: www.rcmodell.cz


Komentáře

Radek - Plzeň 18.09. 2007 20:15:58

Měl bych jen pár poznámek k těmto otázkám:1)"Přestanu jezdit,jestliže se změní pravidla o článcích",nedá se podle mého názoru jednoznačně říci ano/ne,když nemám o těchto článcích žádné informace jak budou fungovat v lodích.2,3)Články LiFe jsou odolnější než články LiPo,ale mají malou kapacitu a to by vedlo ke změně motorů.4)Podle toho jak by bylo toto zařízení nákladné.5)Ano.6)To doufám.7)To určitě.

Radek - Plzeň 18.09. 2007 21:55:53

Omlouvám se jestli jsi myslel řadit články A 123 paralelně pak je to v pohodě.

Radek - Plzeň 19.09. 2007 15:27:51

Rozhodl jsem se,že o tom budu přes zimu přemýšlet v leže.

Peterka ml. - Praha 4 19.09. 2007 19:15:32

Hele lidi nebylo by jednoduší a levnější začít jezdit raketové motory ??? když to hoří tak to smrdí stjně ne ??

Pelugi - Plzeň 20.09. 2007 15:18:25

Bude to chtít hodně testování než se ukáže co a jak, co by bylo dobrý a co výhodný a taky pro koho.Upřímně sám za sebe nevim a necham se překvapit jak se to všechno bude rýsovat...Ale třeba k takému limitoru energie nemám důvěru.Je to jen otázka času, kdy to někdo hackne a pak budem zas 9. no sem zvědav...