Články

| ZÁVODY | PRAVIDLA | TECHNIKA |


Pojednaní o současných modelářských strastech

Pojednání nejen o diskusi o prodloužení časů, jedné, dvou, třech nebo dokonce více článcích v sérii, ale i jiných modelářských strastech...... Skončila soutěžní sezóna a jak už to tak většinou bývá, opět se nám objevují nejrůznější ankety a názory co a jak by bylo dobré v nejbližší době změnit ať už ku prospěchu konkrétního „koumáka" a navrhovatele...

(04.01. 2010 11:18:28) Komentáře (1)


A123 Nanophosphate versus LiFePo4

Nedavno se rozpoutaly dohady, zejména ohledně nově povolených článků A123 Nanophosphate™, konkrétně jejich nesprávného nazývání jako LiFePO4(Lithium Iron Phosphate) a to dokonce i oficiálními pravidly Naviga! Tento příspěvek laskavě považujte jako vysvětlení terminologie a opravení nesprávného názvu, který je pro články A123 Nanophosphate™ hojně, přesto nekorek...

(30.03. 2009 00:12:11) Komentáře (1)


Li-Po - technické rady a postupy

Bavíme se všichni o nových bateriích, takže bude dobré shrnout základní informace: Jaký je ideál baterie? - životnost minimálně jedné sezóny bez úbytku kapacity - dostupnost koupě - možnost zapojení s vyšším napětím při stejné využitelné energii - hlavně konec věčného přebírání, letování, přehřívání a brzké následné smrti ECO - expert, MONO ...

(11.12. 2007 17:32:27) Komentáře (8)


O LiXX bateriích a změnách s Joergem Mrkwitschkou

...

(09.11. 2007 15:18:18) Komentáře (2)


Bezpečnostní kriteria UL - LiPo článků

Obecný standard pro odolnost nejen baterií definují tzv. UL (Underwriters Laboratories) Konkrétně u baterií jde o pevně stanovená kriteria UL1642/UL2 54 a specifikace SBA G11 1. Níže přikládáme přehlednou tabulku a definici bezpečnostních testů, jmenovitě pro KOKAM LiPo články. ...

(29.10. 2007 14:17:03) Komentáře (5)


Životnost A123 versus LiPo

Na webu americké firmy FMA se jako součást popisu update nabíječky FMA 4CellPro objevil zajímavý dokument který shrnuje poznatky jak se chovat (tzn jak nabíjet a vybíjet) články A123.Požádal jsem o překlad kamaráda Martina Pilného(na mojehobby-PiNa).Přeložený článek je doplněn i o mé poznatky(jiným skloněný písmem).Zde je originální článek ve formátu ...

(24.10. 2007 20:07:24) Komentáře (4)


Proč hoří motory? Eco standard podruhé...

Předem bych chtěl uvést, že se nedá paušálně říci, že tento jev by byl způsoben nekvalitní výrobou motorů v Číně. Věc je prostá po několika velmi přesných měření a porovnávání stejnosměrných motorů Corally 18x2 Black Series Motor - High Speed a GM 18x2, GM17x2. Jen pro upozornění GM mají oproti Corally mnohem větší kroutící moment. Měření se prová...

(03.09. 2007 20:21:30) Komentáře (1)


Budoucnost ECO standard? Hoří motory...

Jak jsme se všichni mohli všimnout, hořící motory v ECU standard není letos nic neobvyklého. Dle mých informací od autíčkářů všichni výrobci stejnosměrných motorů přesunuli výrobu do Číny. Ceny padly skoro na polovinu, lak na vinutí je mnohem světlejší a motory po několika málo jízdách shoří (jasné příznaky nekvalitní a levné výroby v Číně). Autíčká...

(23.08. 2007 20:25:56) Komentáře (2)