Články

| ZÁVODY | PRAVIDLA | TECHNIKA |


A123 Nanophosphate versus LiFePo4

Nedavno se rozpoutaly dohady, zejména ohledně nově povolených článků A123 Nanophosphate™, konkrétně jejich nesprávného nazývání jako LiFePO4(Lithium Iron Phosphate) a to dokonce i oficiálními pravidly Naviga!

Tento příspěvek laskavě považujte jako vysvětlení terminologie a opravení nesprávného názvu, který je pro články A123 Nanophosphate™ hojně, přesto nekorektně používán.

LiFePO4 (Lithium Iron Phosphate) články obsahují chemismus založený výhradně na fosfátu železa.

A123 Nanophosphate™ články obsahují A123 Systems Corporation patentovaný chemismus, založený na nanotechnologii . LiFePO4 články jsou vyráběny v různých tavarech a velikostech a to nesčetným počtem výrobců. S jmenovitým napětím 3,0-3,3V se skutečně rozmanitou jmenovitou kapacitou. Jak vidno z obrázku níže, šikovní výrobci převážně z Číny tyto články vybavují potiskem 123A.

LiFepo4

A123 Nanophosphate™ články jsou toho času vyráběny pouze a jen společností A123 systems a to ve třech velikostech a to 26650 o jmenovitém napětí 3,3 V a kapacitě 2300 mAh 18650 o jmenovitém napětí 3,3 V a kapacitě 1100 mAH a pak velikost pro automobilové aplikace „32 Series Automotive Class Lithium Ion™“.

Pro naši aplikaci jsou schváleny pro použití krom NIMH ( Cub C a 2/3A), LiPo ( 2s1p, 2s2p ,110g a 280g), pouze články A123 Nanophosphate™ velikosti 26650 (70mm x 28mm) a 18650 (65mm x 18,5mm).

A123

A123 Nanophosphate Nanophosphate™ velikosti 26650 (3,3 V 2300 mAh)

Na základě korektního výkladu názvosloví, nejsou baterie LiFePO4 vyjma tříd F1 a F3 pro pohon modelů lodí skupiny M povoleny.

 


Komentáře

Pybé - Plzeň 01.04. 2009 17:18:23

Michale je dobře, že jsi napsal toto pěkně zpracované vysvětlení k pravidlům. Neni nic horšího, než matoucí názvosloví a zavádějící výrazy. Už vidím, jak by jinak spoustu modelářů vyhodilo zbytečně peníze za klamavej nesmysl.