Články

| ZÁVODY | PRAVIDLA | TECHNIKA |


Budoucnost ECO standard? Hoří motory...

Jak jsme se všichni mohli všimnout, hořící motory v ECU standard není letos nic neobvyklého.

Dle mých informací od autíčkářů všichni výrobci stejnosměrných motorů přesunuli výrobu do Číny. Ceny padly skoro na polovinu, lak na vinutí je mnohem světlejší a motory po několika málo jízdách shoří (jasné příznaky nekvalitní a levné výroby v Číně). Autíčkáři, kteří na některé tratě stále používají stejnosměrné motory mají stejný problém.

Další fakt je, že v dnešní době autíčkáři ve valné většině používají motory střídavé a sehnat od dodavatelů kvalitní stejnosměrný motor v rozumném termínu dodání je už nereálné.

Co takhle začít používat například jeden ze tří předepsaných typů střídavých motorů a předepsaný typ regulace?

Do teď bylo těžké sehnat kvalitní stejnosměrný motor. Teď, pokud si motory nebudeme sami vyrábět, tak jsme pěkně v ..... A vlastní výroba je tak drahá a technologicky náročná, že můžeme za ty peníze začít jezdit formuli 1. Dnes, vzhledem ke konkurenci mezi autíčkáři, jsou střídavé motory a regulace za relativně rozumné peníze. Nemusela by se prostě kupovat regulace za cca 400 Euro, stačila by levnější (na 8 minut neni třeba regulaci na sváření).

Čekám na komentáře, Pybé


Komentáře

Pelugi - Plzeň 03.09. 2007 14:57:29

Já jsem určitě pro zavedení střídavých motorů. Pokud si člověk propočte co dal za dvě sezony do stejnosměrného motoru, má stříďák i regulací a konečně to začne být i vyrovnanější kategorie, protože nebudou jen vyvolení s motorem, ale lidí se stejným motorem bude kopa....

Radek - Plzeň 04.09. 2007 14:12:24

Moje řeč,napřed jsem o této myšlence pochyboval,ale dnes se objevilo na trhu mnoho levných střídavých motorů do aut s plechovým pláštěm v cenové relaci asi 1400Kč.Tyto motory jsou náhrady za stejnosměrné motory s počtem závitů 17 a více,regulátor se dá koupit také za rozumné peníze.To je možná cesta jak vzkřísit umírající kategorii Eco standart,jenomže.......