Články

| ZÁVODY | PRAVIDLA | TECHNIKA |


Proč hoří motory? Eco standard podruhé...

Předem bych chtěl uvést, že se nedá paušálně říci, že tento jev by byl způsoben nekvalitní
výrobou motorů v Číně. Věc je prostá po několika velmi přesných měření a porovnávání
stejnosměrných motorů Corally 18x2 Black Series Motor - High Speed a GM 18x2, GM17x2. Jen pro upozornění GM mají oproti Corally mnohem větší kroutící moment.

Měření se provádělo velmi přesnou metodou na pevné stolici
(ruka odvážného modeláře), laboratorním měřícím přístrojem ( asi za 500Kč) a použitím
letecké vrtule (rozměr vrtule lze jen těžko odhadnout).

Jako první byl změřen již osvědčený motor GM 18x2 s leteckou vrtulí, bylo naměřeno 15 A,
jako druhý byl změřen motor GM 17x2, měřící přístroj ukázal hodnotu 15,5 A. Třetí měření se
provedlo na novém motoru Corally 18x2 Black Series Motor - High Speed, přesný výsledek
měření vám bohužel nemohu zdělit, protože to náš 20 A měřící přístroj nějak nepobral, ale
odhaduji to tak na 25 A.

Jistě si všichni dovedete představit jaký rozdíl bude při odběru
asi 30 A, při stejném lodním šroubu, bude hodnota odběru motoru Corally kolem 50 A a pak
se nelze divit, že motor hoří ( Standa Mašek by mohl vyprávět).


Co říci závěrem, zakopaný pes bude zřejmě ve slovním spojení "High Speed", vysoké otáčky
tento motor opravdu má a pouhým pohledem je vidět, že kotva je vinuta mnohem silnějším
drátem než kotvy GM. Myslím si, že dnes kupovat stejnosměrný motor je dost velká
loterie, není 18x2 jako 18x2, výrobci většinou podrobné parametri neudávají a kategorie
Eco Standard se stává opravdu velmi nákladnou.

Radek


Komentáře

Pybé - Plzeň 03.09. 2007 20:47:18

Je fakt, že stačí u nové série kotev zvolit o krapet tluščí drát a tím pádem se proud zvýší na neúnosnou míru. A než se v praxi zjistí, co se děje, tak je sezóna pryč a 5x ohýnek plápolá. A to se opět dostáváme k tomu, že v krámu pořádná kotva koupit nejde...